Friday, January 09, 2009

surat pemohonan pertukaran kelas

as u all know, saya ana azri n amnina jepp sesat kt 4 sn1. so, kami mohon tuk change class r. kami dikehendaki bagi suratt kt pn afrinah. duuh.. buat surat nihh dh la mlm2.

the suratt start here ::

No 57, Jln Padi Ria 2,

Bandar Baru Uda,

Johor Bahru, 81200,

JOHOR DARUL TAKZIM.

Pn. Hjh Afrinah Bt Ehsan,

Penolong Kanan Satu,

SMK (P) Sultan Ibrahim, JB 5 JANUARI 2009

Puan,

PERMOHONAN PERTUKARAN KELAS PADA TAHUN 2009.

Merujuk perkara di atas, adalah saya Aishah Sabina Bt Md Ashari dari kelas 4 SN1 ingin memohon untuk ditukarkan kelas ke 4 SN2 atas sebab-sebab yang berikut.

2. Untuk pengetahuan puan, saya adalah salah seorang pelajar yang mengambil bahasa jepun. Di dalam kelas 4 SN1, hanya terdapat 4 orang pelajar yang mengambil bahasa jepun. Manakala, di 4 SN2 terdapat hampir 90% pelajar bahasa jepun. Tidakkah puan merasa lebih mudah bagi guru dan pelajar jepun jika kami dikumpulkan di dalam satu kelas yang sama?

3. Pada tahun 2009 ini, kami, pelajar jepun akan mengambil ujian jepun peringkat antarabangsa. Oleh sebab itu, kami mungkin memerlukan satu sama lain untuk melakukan aktiviti secara lisan atau mengadakan perbincangan berkumpulan. Walaupun terdapat waktu rehat untuk kami berjumpa, tetapi apa sahaja akan kami dapat dalam masa 20 minit? Cuba puan bayangkan, sekiranya kami, pelajar jepun dapat keputusan ujian tersebut dengan cemerlang, bukan kah nama sekolah juga akan meningkat di persada antarabangsa? Bukan kah itu harapan sekolah?

4. Tambahan pula, kelas jepun diadakan sekali seminggu selama dua jam. Ini bermaksud, jika saya tidak hadir pada hari tersebut, saya akan ketinggalan pelajaran buat seminggu. Hari kelas jepun diadakan ditetapkan berdasarkan undian majoriti. Saya sebagai minoriti tidak terdaya melakukan apa-apa sekadar menunggu keputusan undian. Sekiranya, telah diputuskan hari apa, dan malangnya hari tersebut saya mungkin terdapat kelas tambahan, saya akan menghadapi kesulitan untuk menghadiri kelas jepun sekaligus saya akan tercicir dalam pelajaran. Tetapi, pada tahun ini saya akan menghadapi ujian antarabangsa jepun, saya mungkin akan mengambil jalan mudah iaitu tidak menghadiri kelas tambahan dan menghadiri kelas jepun. Selaras dengan impian sekolah iaitu ponteng sifar,tidak kah lebih bagus jika kami disatukan dan kami tidak akan menghadapi kesulitan menghadiri baik kelas jepun mahupun kelas tambahan juga?

5. Berserta dengan surat permohonan ini, akan saya sertakan slip keputusan PMR 2008 saya seperti kehendak puan.

6. Akhir sekali, saya harap permohonan saya dapat dipertimbangkan oleh pihak puan. Saya memahami masalah puan iaitu kelas 4 SN2 agak banyak bilangan muridnya, oleh itu saya tidak akan mendesak puan memberikan jawapan dalam masa yang terdekat ini. Seperti saya, mungkin ramai diantara pelajar 4 SN2 mahu menukar kelas dan sekaligus dapat memberi sedikit ruang untuk saya meneruskan pembelajaran saya di kelas 4 SN2.Akhir kata, semoga SIGS dapat meneruskan kecemerlangan baik dalam kokurikulum mahupun kokorikulum. Permohonan saya ini diakhiri dengan Sekian Terima Kasih.

Yang Benar,

_____________________

(Aishah Sabina Bt Md Ashari)

(Pelajar 4 SN1)


the suratt end here :

saye copy dri m.words.

ermm.. malangyepp, our permohonn di-reject tnpe rse simpati, ehsan, kasiha, belas. so, kami tepakse memakse diri kmi untk menyukai class 4 sn1. WTFish.!

9 comments:

Anonymous said...

perh
ayat glerw arh kaw!

hampeh larh
lek beb
nnt de streaming
hope kt1 ramairamai shift sn1

Ankakashi said...

*burst into tears*

aq taw... aq taw...
aq igt pn afirnah mndayu15 uu... ade sign baik, jap lg agknye simpati kowt....

*sniffs*

ape15 pon tejd, kte stick 3 (4 klu amanina nk join) org together yeah....lekat sesme!!!

prevail together!

abiin. said...

shamila:: hahahah. pntt oo pike.
hope lo.

ana:: huh. sedihh uh. kite ta leh truskn mensisih oo. susa oo nk survive setaon.

~+AnG3L+~ said...

i gona gv letter 2mrw go 4TM
hope teacher wil aprove

Shera said...

...sian ko..
tp x pe bebe!!
aku sentiase bersamamuuuuuuuuuuuu'~
[bersamamuuu~~*lagu DiGi*]

sarahfaiqah said...

hahahhahahah!

confirm ckgu tau 'budak' yg tulis surat tuh.haha xD
[pn afrinah pun cm..WTFruit??!]
ayat..pergh.formal ah skit duh!

yeaaaah!ko dok 1 baris ngn aku nnt:))
tp tp...bler ko msuk,aku kluar lak..-.-

abiin. said...

angel::
y u wan 2 go to tm ?
aiyoo.!

shira::
ade x, ada segalanye [lagu xpax pulakk]


sara::
sara, ta diapprov kn lo.! mcm mne nk dudk kt baris ko. yadayada.!
ko nk klu mne?

Anonymous said...

Babi bangsat haha

kerul said...

PEjam celik pejam celik dah tahun 2018 dh..kejap je masa berlalu