Monday, November 23, 2009

Extreme Room Make-Over

di atas permintaan ramai pihak, baik pihak pengantin lelaki mahupun pihak pengantin perempuan.. [padahal, kak nana je yg suro] yang menginginkan bilik beradu ku di blogin kan. pada awal ye, aku tak nmpk ape motif, tujuan, matlamat, visi dan misi ia di siarkan agar seantero dunia boleh melihatye. sudah la bilik beradu adlh tmpt yg penoh dgn privasy. ttapi, setelah berfikir 3 saat [cpt ta otak aku? hhe] baru ku sedar kelebihan, kebaikan, manfaat, dan advantages ye.

kelebihan, kebaikan, manfaat dan advantages ye are ;;
1. mungkin akak ku rindu akn bilik beradu die. ye lah. aku dan akak akuh tido serumah sebilik sekatil dan kadang kala sebantal <-- (apakah maksud disebalikye? hanya tuhan yg tahu)

2. ..

3. ..

erk, sebenarye otak saya hnye dpt men-stimulate satu advantage je. maaf, otak kurang cerdik tidak seperti kalian yang mmbace blog ku inih. siapala diriku. sudahla dh gemuk, hitam pulak tu. otak half half je. ..

*emosi*
erk, maafkan ku. emosi sebentarr. hehe.
*normal*
bebalik ke jalan yang lurus. yang diberkati hidup ye. aku akn cite kan perihal bilik ku. aku rase tidak lah terlampau kemas mahupun bersih seperti hotel 5 stars yang lain. yang mewah di hiasi dengan lampu lilin , artwork2 leonardo da vincci atau cat dulux odourless. tetapi aku bangge, karena cleaner ye is aku. aku yang buat all those kerje pembersihan. so, mcm .. artwork aku la nih. masterpiece aku la nih. yeah!
alkisahh bermula ya ::
pada tanggal 15 nov 2009, ahad. saya pulang ke tanah air setelah lama menabor jasa dan bakti di desa tun fatimah. ibu ambil pada detik 1400, tapi siap2 smue pada tepat 1500. saya mengambil mase 60 minit untuk mengemas. ibu marah. saya diam. ibu diam too. sesmpi dirumah.. kluo kan barang di dlm pacuan empat roda. dan mula melabuhkan tiraii mata (tidur la. asl lembb sgt nih. ishh. ssh tol la ckp dgn orang mcm gni. hhe).

16 nov 2009 - lepak2 je dkt rumah. try nk adapt balik suasana hening di rumah.
17 nov 2009 - aku pegi mengimbas kennagan lama di sigs. indah sungguh.

18 nov 2009 - inih la. hari yang ditunnggu. hari di mana bilik ku yang mungkin hanya sang tikus berani dudok.. berubah menjadik syurga tempat ku meluang kan masa senggang ku.

hehe. ta de ape sgt nk cte kat sini. aku just kemas2 meje studi ku yang langsung ta penah ku gunakan untk study pon. kemas2 almari buku ku. kemas2 tempat solekan muka akak aku (sumpah akak aku punya. akuh ta pakai pon tempat solekan muka itu. mungkin hanya pki sikat, bedak, doudorent, pefume sikit and sometime hair gel and pinjam cermin die je la. erk.. sikit je ann) kemas2 meja radio padahal radio tuh rosak. kami hanya ingin show off radio panasonic kami yang ayahku beli di angsana angakara ku yang inginkan hiburan sedikit di biliku. apa tidak ye. aku sebagai kanak2 remaja inginkan hiburan. bukan hiburan apa pon yang ku pinta, hanya gurindam lagu yang berkumandang di bilikku. sebagai ibu yang perihatin atas kehendak anak ye, ayah ku pon mmbelikan ye. ituh la kasih seorang adek. (erk, aku pon pening bace). selepas itu, aku mmbersihkan tempat ku melepaskan segala hajat di perut ku. erghh, penat ku menyental2. akhirye.. hilang la semue kotoran degil di toilet ku. hanya kebersihan cerdik saja yang tinggal. baru semangat nk buang hajat after this. mesti floww je ann after this. heh.
untuk menambah kan menjelaskan gambaran billiku . akan ku post kan beberapa pose menarik bilik ku di halaman blog ku yang tidak-berapa-buruk ni.

location; uda
model; bilik ku
photographer; aku, abiin. kau sape?




even bilik saya bersih kemas cun and hot.
but ade la seorang insan yang jeles akan ke-hot-an bilik saya.
omar (adek) ; kak yut, nak tau tak asl bilik oma besepah?
kak yut (cousin) ; asal?
omar ; kak abin kemas bilik die. smue yang die ta nak die buang
kat bilik omar. padan la sepah. senang2 je buang.
ingat bilik omar northen waste mangement ke. a.k.a MPJB.
woii omar, kak bin tarok buku omar je.
uh pon tarok ats meje.
padahal before kak bin tarok mmg pon sepah bilik omar.
ishhh, buku omar dgn kak na je kak bin tarok.
tapi,,,,
adela buku kak bin sikit2.
tapi kak bin susun kemas2 dlm kotak.
duhh.
finnaly, its over

5 comments:

LailaAlfisyahr. said...

la itu je ke?
ingat apa lah sgt.
dah la kemas tmpat dia je.

xpe2. mengumpat kak na dlm blog dia.
duhhh

abiin. said...

hehe. mne de ngumpatt.

hehe.

mne de tmpt abiin je.
bilik abiin n bilik kak na to.
hehe.

sarahfaiqah said...

abin.serabut ah bilik kau.haha
tp meriah!ala like mine,kemas cmne pun still nmpk 'meriah' tp mak selalu ckp mcm 'semak'.T.T

weyh comment blog aku!!kau dh lme tak stalk blog aku!rindu kaaaaaaaaaaaaau muaaah:)

Anonymous said...

err,,,nk star uh ley x??he2

nadia natasya said...

hha.bunga kauu layu lahh weyhh